Az átlagos rendelési érték növelése

Jó kereskedőként nem csak az a célunk, hogy sokan vásároljanak tőlünk, hanem az is, hogy sokat vásároljanak. Ráadásul bizonyított tény, hogy új vevőt sokkal nehezebb szerezni, mint egy már meglévő vásárlónak többet eladni. Az elektronikus kereskedelemben egy fontos mérőszám az átlagos rendelési érték, azaz hogy a vásárlók átlagosan milyen értékben vásárolnak webáruházunkból.  (Angol nyelven “average order value”.) Jól tesszük, ha ezt az értéket folyamatosan figyelemmel kísérjük (Ha webáruházunk admin felülete nem ad erre lehetőséget, megtehetjük a Google Analytics elektronikus kereskedelmi statisztikáin keresztül is).

Hogyan számoljuk ki az átlagos rendelési értéket?

Az átlagos rendelési értéket úgy kapjuk meg, ha az összes bevételünket elosztjuk megrendeléseink számával. Ha 100.000 forint volt a bevételünk 5 vásárlásból, akkor 20.000 forint az átlagos megrendelési érték.

Az átlagos rendelési érték kiszámítása

 

Természetesen ha az a célunk, hogy növeljük ezt az értéket, tennünk is kell érte. Szerencsére több bevett és hatékony módszer is van erre, ezekből szedtünk össze néhányat az alábbi felsorolásban.

Hogyan növeljük az átlagos rendelési értéket?

Alapvetően arra kell törekednünk, hogy a vásárló annál több extrát, kedvezményt kapjon tőlünk, minél nagyobb értékben vásárol. Szerencsére számos jól bevált módszer van erre, nézzünk meg néhányat!

1. Ingyenes házhozszállítás összeghatár felett

Az első és legfontosabb eszközünk az átlagos megrendelési érték növelésére webáruházunkban az ingyenes szállítás felajánlása bizonyos összértékű vásárlás felett.  Másrészről a vásárlók körében ez manapság már elvárás is. Ha egy webshopban nem találnak ingyenes szállítási módot, nagyon nagy az esélye, hogy nem ott fognak vásárolni!

Beállítás a superwebáruházban: http://www.superwebaruhaz.hu/docs/szallitasi-modok

2. Kedvezmény összeghatár felett

Hagyományos és egyszerű módszer a vásárlások összegének növelésére. Ha a vásárló bizonyos összeg felett rendel, forintban kifejezett kedvezményt kap. A kedvezmény lehet fix összegű (például 10.000 forint vásárlás felett 500 forint kedvezmény), vagy százalékos (pl. 10.000 forint vásárlás felett 10% kedvezmény).

Beállítás a superwebáruházban: http://www.superwebaruhaz.hu/docs/idoszakos-kedvezmenyek

3. Bizonyos összeg felett beváltható kedvezménykuponok

Tulajdonképpen a fenti módszer egy módosított változata. Potenciális vásárlóinknak olyan kedvezménykuponokat juttatunk el , melyeket csak bizonyos összeghatár felett válthatnak be a webáruházban kedvezményre.

Beállítás a superwebáruházban: http://www.superwebaruhaz.hu/docs/kedvezmenykuponok

4. Ajándék összeghatár felett

Ha valóban hasznos és értékes apróságokat tudunk rendeléseink mellé ajándékozni, jobban is működik ez a módszer, mint a 2-es pontban leírt forintosított kedvezmény. Remekül működik az a sávos megoldás is, hogy minél többet rendel webáruházunkban valaki, annál nagyobb ajándékot kap. Pl. 5.000-10.000-20.000 forintos vásárlások után más és más (egyre komolyabb) ajándékot adunk.

Az ajándékozás gesztusa ráadásul emlékezetes marad a vevő számára és nagyobb eséllyel látogat vissza webshopunkba. Ez a megoldást tehát egyúttal növeli a vásárlói elköteleződést is.

Beállítás a superwebáruházban: http://www.superwebaruhaz.hu/docs/valaszthato-ajandekok

5. Hűségpont program

Vásárlásai után a vevőnek pontokat adunk, melyeket későbbi rendelései során kedvezményre válthat be a webáruházban. Ez a módszer egyszerre növeli az átlagos megrendelési értéket és a visszatérő vásárlók arányát.

Beállítás a superwebáruházban: http://www.superwebaruhaz.hu/docs/husegpontok

6. Felülértékesítés

A felülértékesítésről (upsell) korábban már írtunk részletesen, mint az átlagos rendelési érték növelésének egy fontos és hatékony módszeréről. Egy mondatban a lényeg: próbáljunk meg a vevőnek az általa megvásárolni kívántból egy jobb, drágább változatot eladni.

7. Keresztértékesítés

Szintén írunk korábban erről a módszerről. Próbáljunk meg a vevőnek a megvásárolt termékhez kapcsolódó termékeket felajánlani, eladni. Pl. telefonhoz tokot.

Beállítás a superwebáruházban: http://www.superwebaruhaz.hu/docs/kapcsolodo-termekek

8. Időszakos kedvezmények

Ha nagyobb, általános akciót hirdetünk, mindig kössük időhöz (lehetőleg minél rövidebbhez). A vásárlóban egy „sürgető” hatást kelt, ha látja például, hogy az akció a webáruházban már csak két napig él. Ez általában azzal jár együtt, hogy egyszerre többet , nagyobb értékben rendelnek.

Beállítás a superwebáruházban: http://www.superwebaruhaz.hu/docs/idoszakos-kedvezmenyek

 

Mire figyeljünk?

Két dologra: a statisztikáinkra és arra, hogy a fenti megoldásokat ne egyszerre építsük be webáruházunkba. Próbáljuk ki egy hónapig pl. a 10.000 forint feletti ajándékozást, majd egy hónapig az 5000 forint feletti százalékos kedvezményt, majd hasonlítsuk össze az eredményeket. Melyik működik jobban? Mennyit nyertünk vagy vesztettünk? Következetes munkával 6-12 hónap alatt kiforrhat az a stratégia, amely a mi ügyfélkörünkkel, a mi termékeinkkel a legjobban működik.

You may also like...

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.